Sunday, September 23, 2012

Strawberries and dip

One day last week I was feeling really bummed and just wanted to drown my sorrows into something sweet. :) A while ago I had bookmarked a butterscotch fondue recipe in Nigella's "Nigella Express"-book (which I got from the library. Yay! love the library). I had a punnet of strawberries in the fridge, so I got those out and started making my dip. It wasn't exactly difficult... I like it that way. :) When it was ready, I just let it cool down for a bit and then munched it all while watching Project Runway. *giggles* Yum! Much happier.

Yhtenä päivänä viime viikolla minulla oli vähän mieli maassa ja halusin hukuttaa murheeni makeaan. :) Minulla on kirjastosta lainassa Nigella Lawsonin "Nigella Express" ja olin laittanut kirjanmerkin kinuskifonduen kohdalla. Minulla on jääkaapissa mansikoita, joten nappasin ne ja tein fonduen.. tai no, dipiksi minä sitä kutsun. Se oli tosi helppo ja nopea tehdä. Sellaiset ohjeet onkin ihania! Annoin sen sitten jäähtyä vähän aikaa ja ahmin kaikki samalla kun katsoin Project Runwayta. Paaaaljon parempi mieli. :)

Tässä se ohje: 
45g vaaleaa muscovado sokeria 
30ml Siro sokeria (minä käytin kyllä ihan tavallista sokeria 
150g golden syrup (hmmm... varmaan käy tavallinen siirappi) 
30g voita 
125g kuohukermaa
vaniljauutetta

Laita kaikki ainekset (paitsi kerma ja vaniljauute) kattilaan. Sekoittele samalla kun seos lämpenee. Anna sitten kiehua 5 minuuttia. Lisää kerma ja vaniljauute ja sekoita ja ota sitten kattila pois kuumalta levyltä. Kaada kuppeihin ja anna jäähtyä jonkin verran (seos paksuuntuu kun se jäähtyy).

No comments:

Post a Comment