Thursday, November 3, 2011

#19 - Indian curry

Indian curry, pg.37

Eeeeeek!!!! Well, today's cooking had two firsts for me.. I had never cooked lamb before and this was also my first ever curry! :)
I must say that I think I am slowly starting to get a bit better at cooking. I noticed that chopping vegies doesn't seem to scary to do anymore. FANTASTIC! I also dared to tackle the lamb steaks and trim them and cut into pieces. I have been wanting to cook lamb for ages, but always felt too nervous. I think this curry looks lovely and it also tastes pretty good. I just wish I had some lovely naan bread to go with it, but I forgot to buy it. sigh.

Iiiiiiik!!!! Tämän päivän ruuanlaittoon sisältyi kaksi ensimmäistä.. laitoin nimittäin lammasta ensimmäistä kertaa ja tämä taisi olla myös minun ensimmäinen curryni! Hihii! Jee! Minä huomasin tänään että alan pikkuhiljaa olemaan parempi ruuanlaittaja. Ihmeellistä! Mutta siis, tähänkin piti kuoria ja paloitella paljon vihanneksia ja se ei enää tuntunut niin kamalan pelottavalta ja vaikealta jutulta. Jee! Ja uskalsin siis ihan oikeasti laittaa lammasta.  Ihan innoissani leikkelin ikävät kohdat pois ja sitten loput pieniksi paloiksi. Olen halunnut laittaa lammasta jo pitempään mutta en uskaltanut. Minun mielestä tämä curry näyttää tosi hyvältä ja maistuukin hyvälle. Voi että kun olisi vielä naan leipää.. ooiiiiiiihhhhh!!! En vaan muistanut ostaa sitä. höh.

5 comments:

  1. What a fantastic curry! And wow, oh wow, without doubt, the best lamb that has ever been served :) I normally don't go for lamb, but this was a firecracker of a dish. Woohoo! More of this any time! :)

    ReplyDelete
  2. Näyttääpä tosi hyvältä. Kohta olet semmoinen ekspertti, että voisit tulla meillekin kokkailemaan, hihii.

    Minä en hirveästi tykkää lampaasta, kun en tykkää siitä hajusta... Mutta intialaistyyppisissä ruoissa se kyllä menettelee, kun ne mausteet yleensä vähän peittävät sitä hajua.

    ReplyDelete
  3. Hih! Minä olen ihmetellyt sitä kun moni on sanonut että lammas haisee pahalle. Ei tämä lammas ainakaan haissut oikein millekään. hmm... riippuukohan se siitä että mistä kohtaa lammasta se liha on oikein kotoisin? Laura ei tiedä. höh. Mutta hyvää oli eikä haissut pahalle. hihii!

    ReplyDelete
  4. Ahaa!!! Minä kysyin Paulilta siitä lampaan hajusta ja se sanoi että sitten seuraavana päivänä se lammas haisi sille.. noh, lampaalle. hih. Ukko kun otti sitä evääksi seuraavana päivänä.

    ReplyDelete
  5. Tai sitten jos se olikin karitsaa (siis nuorta lammasta, hih), mitä teillä oli. Se kun ei kuulemma haise niin villasukalle kuin vanha lammas. Minusta se nuorikin haisee kyllä ihan villasukille, enkä minä halua villasukkia lautaselleni...hihii.

    ReplyDelete